Giancarlo Fisichella
ČÍSLO: | 21 |
STÁJ: | Force India |
STÁT. PŘÍSL.: | Itálie |
NAROZEN: | 14.01.1973, Řím |
VÝŠKA: | 172 |
VÁHA: | 66 |
STAV: | zasnoubený s Lunou, dcera Carlotta (1999), syn Christopher (2003) |
BYDLIŠTĚ: | Monako |
POČET GP: | 198 |
VÍTĚZNÉ GP: | 3 |
CELKEM BODŮ: | 267 |
POLE POSITION: | 3 |
NEJRYCHL. KOLO: | 2 |
NEJ. UMÍSTĚNÍ: | 4. místo v roce 2006 |
KARIÉRA
1984-1988 Motokáry
1989 Motokáry – druhý v mistrovství Evropy, čtvrtý v mistrovství světa a vítěz GP Hong Kongu
1990 Motokáry – italský šampionát 5
1991 Formule Alfa-Boxer, motokáry – druhé místo v evropském šampionátu
1992 F3 – 8.místo v italské F3
1993 F3 – druhé místo, třetí v evropském šampionátu motokár
1994 F3 – vítěz italském šampionátu, vítěz prestižní GP Monaka F3 a první jízdy GP Macaa
1995 DTM – německé mistrovství cestovních vozů
1996 ITC – cestovní vozy, debut v F1 v týmu Minardi bez zisku bodu
1997 Jordan-Peugeot – celkem 20 bodů a 8.místo v šampionátu
1998 Benetton-Playlife – celkem 16 bodů znamenajících 8.místo v šampionátu
1999 Benetton-Playlife – celkem 13 bodů znamenajících 9.místo v šampionátu
2000 Benetton-Playlife - celkem 18 bodů a 6.místo v šampionátu
2001 Benetton-Renault - celkem 8 bodů a 11.místo v šampionátu
2002 Jordan-Honda - celkem 7 bodů a 11. místo v šampionátu
2003 Jordan-Ford - 1 vítězství, celkem 12 bodů a 12. místo v šampionátu
2004 Sauber-Petronas - celkem 22 bodů a 11 místo v šampionátu
2005 Renault – 1 vítězství, celkem 58 bodů a 5. místo v šampionátu
2006 Renault – 1 vítězství, celkem 72 bodů a 4. místo v šampionátu.
Giancarlo Fisichella poutá nejenom svým jezdeckým uměním, ale i krásným úsměvem pro nějž je zbožňován fanynkami. Fisichella začínal na motokárách a přes nižší formule nešel přímo do královské disciplíny F1, ale na cestě do ní jezdil i populární šampionát DTM, tedy cestovní vozy. Jeho premiéra v týmu Minardi dopadla úměrně kvalitám týmu a ani ji celou nedokončil, přesto dokázal na sebe upozornit a pro rok 1997 jej čekalo místo u ambiciózního Jordanu, vedle dalšího mladíka Ralfa Schumachera. V první sezóně u Jordanu se nevyvaroval jezdeckých chyb, ale dokázal se dvakrát dostat na stupně vítězů a zastínil Ralfa. Pro příští rok zamířil k Benettonu, nedávno ještě mistrovskému týmu, který se však po odchodu Michaela Schumachera ztrácel pozice. I tam dokázal mít navrch nad dalším mladým, ambiciózním týmovým kolegou, tentokrát to byl Alex Wurz. Sezóna 1999 byla pro něj velkým zklamáním, vůz nebyl zdaleka konkurenceschopný a Fisico občas udělal chybu, vůz však byl velmi těžko ovladatelný. Fisichella přesto získal druhé místo v Kanadě, kde se mu velmi daří, stál tam třikrát za sebou na stupních vítězů.
Pro sezónu 2000 se u Benettonu tvrdě pracovalo na vylepšení vozu, na který v sezóně 1999 žehrali oba jezdci. Fisichella měl výborný nástup do sezóny, korunovaný druhým místem v Brazílii, ale pak jeho forma šla dolů. V roce 2001 se musel vypořádat se zpočátku pomalým a nespolehlivým vozem, ale dokázal se s tím vyrovnat se ctí a byl tahounem týmu. Hodně očekávaný interní duel s Jensonem Buttonem vyzněl jednoznačně pro Fisichellu,
V roce 2002 se Fisico vrátil k Jordanu, kde sice bojoval jako lev, ale na více než pár bodovaných umístění to nestačilo. V roce 2003 se dočkal za bizarních okolností premiérového vítězství, když v deštivé GP Brazílie byl po předčasném ukončení nejprve vyhlášen jako druhý. Jenže časoměřiči po přerušení závodu vyhodnotili pořadí po nesprávném kole, opravené výsledky pak zajistily Fisichellovi první místo, jenže první vítězství si kvůli tomu nemohl užít přímo na nejvyšším stupínku. Jordan však nebyl jinak konkurenceschopný a zklamaný Ital zamířil k Sauberu, během dvou sezon u žluťásku stihnul deklasovat Takumu Sata a Ralpha Firmana.
U Sauberu se podařilo Fisichellovi obnovit uvadající kariéru. Solidní vůz mu umožnil pravidelný boj o body, v závodech patřil i přes obvykle jeden z nejtěžších vozů k nejstabilnějším jezdcům a vedle toho vyškolil ceněného mladíka Felipe Massu. Rázem byl o jeho služby zájem i u špičkových týmů, na stole měl nabídky Williamsu a Renaultu. Nakonec se vrátil k Renaultu, někdejšímu Benettonu. Zde ho čekala klíčová sezona, poprvé v kariéře by měl mít k dispozici opravdu špičkový vůz a vedle sebe bude mít dalšího mladého dravce – Fernanda Alonsa
Sezónu 2005 zahájil Giancarlo Fisichella skvěle vítězstvím v úvodní GP Austrálie. Pak ho ale začaly provázet technické problémy, což mu nepřidalo na psychické pohodě. Poprvé se musel sklonit před týmovým kolegou. A na to nebyl zvyklý
1984-1988 Motokáry
1989 Motokáry – druhý v mistrovství Evropy, čtvrtý v mistrovství světa a vítěz GP Hong Kongu
1990 Motokáry – italský šampionát 5
1991 Formule Alfa-Boxer, motokáry – druhé místo v evropském šampionátu
1992 F3 – 8.místo v italské F3
1993 F3 – druhé místo, třetí v evropském šampionátu motokár
1994 F3 – vítěz italském šampionátu, vítěz prestižní GP Monaka F3 a první jízdy GP Macaa
1995 DTM – německé mistrovství cestovních vozů
1996 ITC – cestovní vozy, debut v F1 v týmu Minardi bez zisku bodu
1997 Jordan-Peugeot – celkem 20 bodů a 8.místo v šampionátu
1998 Benetton-Playlife – celkem 16 bodů znamenajících 8.místo v šampionátu
1999 Benetton-Playlife – celkem 13 bodů znamenajících 9.místo v šampionátu
2000 Benetton-Playlife - celkem 18 bodů a 6.místo v šampionátu
2001 Benetton-Renault - celkem 8 bodů a 11.místo v šampionátu
2002 Jordan-Honda - celkem 7 bodů a 11. místo v šampionátu
2003 Jordan-Ford - 1 vítězství, celkem 12 bodů a 12. místo v šampionátu
2004 Sauber-Petronas - celkem 22 bodů a 11 místo v šampionátu
2005 Renault – 1 vítězství, celkem 58 bodů a 5. místo v šampionátu
2006 Renault – 1 vítězství, celkem 72 bodů a 4. místo v šampionátu.
Giancarlo Fisichella poutá nejenom svým jezdeckým uměním, ale i krásným úsměvem pro nějž je zbožňován fanynkami. Fisichella začínal na motokárách a přes nižší formule nešel přímo do královské disciplíny F1, ale na cestě do ní jezdil i populární šampionát DTM, tedy cestovní vozy. Jeho premiéra v týmu Minardi dopadla úměrně kvalitám týmu a ani ji celou nedokončil, přesto dokázal na sebe upozornit a pro rok 1997 jej čekalo místo u ambiciózního Jordanu, vedle dalšího mladíka Ralfa Schumachera. V první sezóně u Jordanu se nevyvaroval jezdeckých chyb, ale dokázal se dvakrát dostat na stupně vítězů a zastínil Ralfa. Pro příští rok zamířil k Benettonu, nedávno ještě mistrovskému týmu, který se však po odchodu Michaela Schumachera ztrácel pozice. I tam dokázal mít navrch nad dalším mladým, ambiciózním týmovým kolegou, tentokrát to byl Alex Wurz. Sezóna 1999 byla pro něj velkým zklamáním, vůz nebyl zdaleka konkurenceschopný a Fisico občas udělal chybu, vůz však byl velmi těžko ovladatelný. Fisichella přesto získal druhé místo v Kanadě, kde se mu velmi daří, stál tam třikrát za sebou na stupních vítězů.
Pro sezónu 2000 se u Benettonu tvrdě pracovalo na vylepšení vozu, na který v sezóně 1999 žehrali oba jezdci. Fisichella měl výborný nástup do sezóny, korunovaný druhým místem v Brazílii, ale pak jeho forma šla dolů. V roce 2001 se musel vypořádat se zpočátku pomalým a nespolehlivým vozem, ale dokázal se s tím vyrovnat se ctí a byl tahounem týmu. Hodně očekávaný interní duel s Jensonem Buttonem vyzněl jednoznačně pro Fisichellu,
V roce 2002 se Fisico vrátil k Jordanu, kde sice bojoval jako lev, ale na více než pár bodovaných umístění to nestačilo. V roce 2003 se dočkal za bizarních okolností premiérového vítězství, když v deštivé GP Brazílie byl po předčasném ukončení nejprve vyhlášen jako druhý. Jenže časoměřiči po přerušení závodu vyhodnotili pořadí po nesprávném kole, opravené výsledky pak zajistily Fisichellovi první místo, jenže první vítězství si kvůli tomu nemohl užít přímo na nejvyšším stupínku. Jordan však nebyl jinak konkurenceschopný a zklamaný Ital zamířil k Sauberu, během dvou sezon u žluťásku stihnul deklasovat Takumu Sata a Ralpha Firmana.
U Sauberu se podařilo Fisichellovi obnovit uvadající kariéru. Solidní vůz mu umožnil pravidelný boj o body, v závodech patřil i přes obvykle jeden z nejtěžších vozů k nejstabilnějším jezdcům a vedle toho vyškolil ceněného mladíka Felipe Massu. Rázem byl o jeho služby zájem i u špičkových týmů, na stole měl nabídky Williamsu a Renaultu. Nakonec se vrátil k Renaultu, někdejšímu Benettonu. Zde ho čekala klíčová sezona, poprvé v kariéře by měl mít k dispozici opravdu špičkový vůz a vedle sebe bude mít dalšího mladého dravce – Fernanda Alonsa
Sezónu 2005 zahájil Giancarlo Fisichella skvěle vítězstvím v úvodní GP Austrálie. Pak ho ale začaly provázet technické problémy, což mu nepřidalo na psychické pohodě. Poprvé se musel sklonit před týmovým kolegou. A na to nebyl zvyklý
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář