ČÍSLO: |
Robert Kubica
4 |
STÁJ: | BMW-Sauber F1 |
STÁT. PŘÍSL.: | Polsko |
NAROZEN: | 07.12.1984, Krakov |
VÝŠKA: | 184 |
VÁHA: | 73 |
STAV: | svobodný |
BYDLIŠTĚ: | Krakov |
POČET GP: | 26 |
VÍTĚZNÉ GP: | 0 |
CELKEM BODŮ: | 64 |
POLE POSITION: | 1 |
NEJRYCHL. KOLO: | 0 |
NEJ. UMÍSTĚNÍ: | 6. místo v roce 2007 |
1997-2000 Motokáry, polský šampión
1998 Motokáry, italský juniorský šampión a evropský vicemistr
1999 Motokáry, italský a německý juniorský šampión
2000 Motokáry, 4. v evropském i světovém šampionátu třídy Formule A
2002 Formule Renault 2000, italský vicemistr
2003 Formule 3, vítěz závodu mistrů na Sardinii
2004 Formule 3, 7. místo v evropské sérii a 2. v Grand Prix F3 v Macau
2005 Renault World Series, šampión, současně 2. v Grand Prix F3 v Macau
2006 BMW Sauber F1 Team, testovací jezdce, po odchodu Jacquese Villeneuvea z týmu od GP Maďarska závodní jezdec týmu pro zbývajících 6 GP sezóny, celkem 6 bodů a 16. místo v šampionátu
2007 BMW Sauber F1 Team, celkem 39 bodů a 6. místo v šampionátu
2008 BMW Sauber F1 Team
Rodák z polského Krakova začal svou závodnickou kariéru již v šesti letech s motokárami. Jako desetiletý se stal polským mistrem. O tři rok později se přestěhoval do Itálie, aby se mohl měřit s lepší konkurencí, než jakou mu nabízel domácí šampionát. V roce 1998 zvítězil jako první neitalský jezdec italské juniorské mistrovství a od té chvíle stoupá jeho kariéra strmě vzhůru.
K opravdovým formulím se dostal Robert Kubica v roce 2005, když si před tím vyzkoušel nižší formuli Renault v rámci italského šampionátu a dařilo se mu rovněž ve formuli 3. Renault World Series ovšem byla pro ambiciózního Poláka konečně tím pravým soustem. Šestiválcové motory se zdvihovým objemem 3,5 litru propůjčovaly monopostům potřebný výkon a rychlost a Kubica byl ve svém živlu. Ze 17 závodů ve čtyřech zvítězil a ziskem 154 bodů se stal suverénním vítězem seriálu před Adrianem Vallesem a Markusem Winkelhockem. V prosinci se pak za odměnu svezl v Barceloně s tehdy aktuálním mistrovským Renaultem R25.
Velká smlouva na sebe nenechala dlouho čekat. Nabídka přišla od dr. Maria Theissena, který v té době právě utvářel nový tovární tým BMW na základech švýcarského Sauberu. Dostal se do konkurzu s vyhlášenými jmény jako Alexander Wurz nebo Sébastien Bourdais a zvítězil. Dříve než sám očekával, se nakonec posadil i do závodního kokpitu poté, co v průběhu sezóny nahradil ve druhém monopostu F1.06 Jacquese Villeneuvea. Ve třetí velké ceně kariéry při GP Itálie už stál na bedně a přispěl týmu šesti body. To byl dostatečný základ k tomu, aby si vysloužil prodloužení smlouvy i na rok 2007.
V sezóně 2007 předvedl polský jezdec několik vynikajících závodů, v některých zase propadl a díky této nevyrovnanosti v interním duelu s Nickem Heidfeldem na první pohled jasně prohrál. Pro jeho budoucí kariéru bylo ovšem podstatné, že ve druhé polovině šampionátu byla jeho forma stále stabilnější a výkony vyrovnanější. Má za sebou i jednu nepříjemnou zkušenost ze závodu v Montrealu, kde doslova přežil hrůzostrašnou havárii. Tady se ukázala jeho nezlomná vůle. Ačkoliv zůstal nezraněn, byl po nehodě otřesen. Přesto se po vynechání jedné velké ceny vrátil zpátky do kokpitu a experti museli uznat, že byl ještě lepší než před tím.
Silné stránky: rychlý, přirozeně se učí, nedá se vyvést z míry
Slabé stránky: méně zkušený, sebevědomí hraničí až s arogancí
1998 Motokáry, italský juniorský šampión a evropský vicemistr
1999 Motokáry, italský a německý juniorský šampión
2000 Motokáry, 4. v evropském i světovém šampionátu třídy Formule A
2002 Formule Renault 2000, italský vicemistr
2003 Formule 3, vítěz závodu mistrů na Sardinii
2004 Formule 3, 7. místo v evropské sérii a 2. v Grand Prix F3 v Macau
2005 Renault World Series, šampión, současně 2. v Grand Prix F3 v Macau
2006 BMW Sauber F1 Team, testovací jezdce, po odchodu Jacquese Villeneuvea z týmu od GP Maďarska závodní jezdec týmu pro zbývajících 6 GP sezóny, celkem 6 bodů a 16. místo v šampionátu
2007 BMW Sauber F1 Team, celkem 39 bodů a 6. místo v šampionátu
2008 BMW Sauber F1 Team
Rodák z polského Krakova začal svou závodnickou kariéru již v šesti letech s motokárami. Jako desetiletý se stal polským mistrem. O tři rok později se přestěhoval do Itálie, aby se mohl měřit s lepší konkurencí, než jakou mu nabízel domácí šampionát. V roce 1998 zvítězil jako první neitalský jezdec italské juniorské mistrovství a od té chvíle stoupá jeho kariéra strmě vzhůru.
K opravdovým formulím se dostal Robert Kubica v roce 2005, když si před tím vyzkoušel nižší formuli Renault v rámci italského šampionátu a dařilo se mu rovněž ve formuli 3. Renault World Series ovšem byla pro ambiciózního Poláka konečně tím pravým soustem. Šestiválcové motory se zdvihovým objemem 3,5 litru propůjčovaly monopostům potřebný výkon a rychlost a Kubica byl ve svém živlu. Ze 17 závodů ve čtyřech zvítězil a ziskem 154 bodů se stal suverénním vítězem seriálu před Adrianem Vallesem a Markusem Winkelhockem. V prosinci se pak za odměnu svezl v Barceloně s tehdy aktuálním mistrovským Renaultem R25.
Velká smlouva na sebe nenechala dlouho čekat. Nabídka přišla od dr. Maria Theissena, který v té době právě utvářel nový tovární tým BMW na základech švýcarského Sauberu. Dostal se do konkurzu s vyhlášenými jmény jako Alexander Wurz nebo Sébastien Bourdais a zvítězil. Dříve než sám očekával, se nakonec posadil i do závodního kokpitu poté, co v průběhu sezóny nahradil ve druhém monopostu F1.06 Jacquese Villeneuvea. Ve třetí velké ceně kariéry při GP Itálie už stál na bedně a přispěl týmu šesti body. To byl dostatečný základ k tomu, aby si vysloužil prodloužení smlouvy i na rok 2007.
V sezóně 2007 předvedl polský jezdec několik vynikajících závodů, v některých zase propadl a díky této nevyrovnanosti v interním duelu s Nickem Heidfeldem na první pohled jasně prohrál. Pro jeho budoucí kariéru bylo ovšem podstatné, že ve druhé polovině šampionátu byla jeho forma stále stabilnější a výkony vyrovnanější. Má za sebou i jednu nepříjemnou zkušenost ze závodu v Montrealu, kde doslova přežil hrůzostrašnou havárii. Tady se ukázala jeho nezlomná vůle. Ačkoliv zůstal nezraněn, byl po nehodě otřesen. Přesto se po vynechání jedné velké ceny vrátil zpátky do kokpitu a experti museli uznat, že byl ještě lepší než před tím.
Silné stránky: rychlý, přirozeně se učí, nedá se vyvést z míry
Slabé stránky: méně zkušený, sebevědomí hraničí až s arogancí
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář