Nick Heifeld
ČÍSLO: | 3 |
STÁJ: | BMW-Sauber F1 |
STÁT. PŘÍSL.: | Německo |
NAROZEN: | 10.05.1977, Mönchengladbach |
VÝŠKA: | 164 |
VÁHA: | 59 |
STAV: | svobodný |
BYDLIŠTĚ: | Monako |
POČET GP: | 136 |
VÍTĚZNÉ GP: | 0 |
CELKEM BODŮ: | 156 |
POLE POSITION: | 1 |
NEJRYCHL. KOLO: | 1 |
NEJ. UMÍSTĚNÍ: | 5. místo v roce 2007 |
KARIÉRA
1986-1993 Motokáry
1994 Formule Ford, vítěz německé série, vyhrál 8 závodů z 9 startů
1995 Formule Ford, vítěz mezinárodního mistrovství Německa, druhý v německé sérii
1996 Formule 3, třetí v německém šampionátu
1997 Formule 3, vítěz německého šampionátu, první test pro McLaren
1998 Formule 3000, druhé místo v šampionátu, testování pro McLarenu
1999 Formule 3000, vítěz šampionátu, testovací jezdec McLarenu
2000 Prost-Peugeot, premiéra v formuli 1, bez zisku bodu
2001 Red Bull Sauber Petronas, celkem 12 bodů a 8. místo v šampionátu
2002 Red Bull Sauber Petronas, celkem 7 bodů a 10. místo v šampionátu
2003 Red Bull Sauber Petronas, celkem 6 bodů a 14. místo v šampionátu
2004 Jordan-Ford, celkem 3 body a 18. místo v šampionátu
2005 BMW WilliamsF1 Team, 28 bodů a 11. místo v šampionátu
2006 BMW-Sauber, 23 bodů a 9. místo v šampionátu
2007 BMW-Sauber, 61 bodů a 5. místo v šampionátu
2008 BMW-Sauber
Nick Heidfeld je považován za jeden z největších talentů přelomu století, ne nadarmo se mu přezdívá „Quick Nick“ tedy „Rychlý Nick“. Jeho kariéra v nižších formulových sériích byla velmi rychlá a protkána úspěchy. Dokázal zvítězit v nabité německé F3, při své první sezóně v F3000 bojoval do posledního závodu o titul se zkušenějším Montoyou, který také disponoval velkým talentem. O rok později Heidfeld formuli 3000 suverénně kraloval a pro rok 2000 získal angažmá v týmu Prost ve formuli 1.
V první sezóně v F1 zažil Heidfeld trpké zklamání v týmu Prost. Těšit se mohl alespoň z toho, že byl více než rovnocenným partnerem Alesimu. V roce 2001 již v barvách Sauberu ukázal svůj potenciál a při GP Brazílie díky třetímu místu poprvé vystoupil na stupně vítězů. V následující sezoně Heidfeld opět předváděl dobré výkony, ale jeho bodové konto bylo o něco chudší, o což se postarala i větší převaha top týmů. V roce 2003 měl po dvou sezonách s mladými týmovými kolegy vedle sebe ostříleného veterána Heinz-Haralda Frentzena. Po skončení sezóny na něj u Sauberu nezbylo místo, a tak musel vzít zavděk Jordanem, který nebyl příliš konkurenceschopný. Heidfeld i přes skromný bodový zisk dokazoval své kvality a řekl si o test u Williamsu. V něm dokázal tým upoutat natolik, že dostal další šanci a nakonec získal závodní kokpit, když v přímém souboji dokázal mít navrch nad dlouholetým testovacím jezdcem týmu Antoniem Pizzoniou.
Po prvních závodech museli mít ve Williamsu jasno, že vybrali dobře. Heidfeld, jehož kariéra málem zhasla, byl sice v kvalifikacích pomalejší než týmový kolega Mark Webber, ale v závodech ho zcela zastínil a porazil ho i v celkovém pořadí šampionátu. U Williamsu ovšem nezůstal. Po rozchodu s ním si jej stáhla automobilka BMW a udělala z něj jedničku nové formace BMW-Sauber. Heidfeld vedl tým kupředu a bylo vidět, jak mu vedoucí role v týmu svědčí. Výkonnostně se zlepšoval a dočkal se i zasloužené odměny - dvakrát byl v sezoně 2006 na stupních vítězů. Po polovině sezóny musel odejít z týmu Jacques Villeneuve a novým týmovým kolegou se mu stal Robert Kubica. Polskému jezdci se hned od počátku dařilo lépe než Villeneuveovi a Heidfeldovi začal šlapat na paty. Protože se v jezdeckém obsazení týmu nic nezměnilo ani v roce 2007, interní, ale korektní souboj obou jezdců pokračoval. Současně to byl Heidfeldův dosud nejvydařenější rok ve formuli 1.
Silné stránky: klidný jezdecký styl, silný v dešti, technicky zdatný
Slabé stránky: nedá se příliš vyhecovat, sází spíše na jistotu
1986-1993 Motokáry
1994 Formule Ford, vítěz německé série, vyhrál 8 závodů z 9 startů
1995 Formule Ford, vítěz mezinárodního mistrovství Německa, druhý v německé sérii
1996 Formule 3, třetí v německém šampionátu
1997 Formule 3, vítěz německého šampionátu, první test pro McLaren
1998 Formule 3000, druhé místo v šampionátu, testování pro McLarenu
1999 Formule 3000, vítěz šampionátu, testovací jezdec McLarenu
2000 Prost-Peugeot, premiéra v formuli 1, bez zisku bodu
2001 Red Bull Sauber Petronas, celkem 12 bodů a 8. místo v šampionátu
2002 Red Bull Sauber Petronas, celkem 7 bodů a 10. místo v šampionátu
2003 Red Bull Sauber Petronas, celkem 6 bodů a 14. místo v šampionátu
2004 Jordan-Ford, celkem 3 body a 18. místo v šampionátu
2005 BMW WilliamsF1 Team, 28 bodů a 11. místo v šampionátu
2006 BMW-Sauber, 23 bodů a 9. místo v šampionátu
2007 BMW-Sauber, 61 bodů a 5. místo v šampionátu
2008 BMW-Sauber
Nick Heidfeld je považován za jeden z největších talentů přelomu století, ne nadarmo se mu přezdívá „Quick Nick“ tedy „Rychlý Nick“. Jeho kariéra v nižších formulových sériích byla velmi rychlá a protkána úspěchy. Dokázal zvítězit v nabité německé F3, při své první sezóně v F3000 bojoval do posledního závodu o titul se zkušenějším Montoyou, který také disponoval velkým talentem. O rok později Heidfeld formuli 3000 suverénně kraloval a pro rok 2000 získal angažmá v týmu Prost ve formuli 1.
V první sezóně v F1 zažil Heidfeld trpké zklamání v týmu Prost. Těšit se mohl alespoň z toho, že byl více než rovnocenným partnerem Alesimu. V roce 2001 již v barvách Sauberu ukázal svůj potenciál a při GP Brazílie díky třetímu místu poprvé vystoupil na stupně vítězů. V následující sezoně Heidfeld opět předváděl dobré výkony, ale jeho bodové konto bylo o něco chudší, o což se postarala i větší převaha top týmů. V roce 2003 měl po dvou sezonách s mladými týmovými kolegy vedle sebe ostříleného veterána Heinz-Haralda Frentzena. Po skončení sezóny na něj u Sauberu nezbylo místo, a tak musel vzít zavděk Jordanem, který nebyl příliš konkurenceschopný. Heidfeld i přes skromný bodový zisk dokazoval své kvality a řekl si o test u Williamsu. V něm dokázal tým upoutat natolik, že dostal další šanci a nakonec získal závodní kokpit, když v přímém souboji dokázal mít navrch nad dlouholetým testovacím jezdcem týmu Antoniem Pizzoniou.
Po prvních závodech museli mít ve Williamsu jasno, že vybrali dobře. Heidfeld, jehož kariéra málem zhasla, byl sice v kvalifikacích pomalejší než týmový kolega Mark Webber, ale v závodech ho zcela zastínil a porazil ho i v celkovém pořadí šampionátu. U Williamsu ovšem nezůstal. Po rozchodu s ním si jej stáhla automobilka BMW a udělala z něj jedničku nové formace BMW-Sauber. Heidfeld vedl tým kupředu a bylo vidět, jak mu vedoucí role v týmu svědčí. Výkonnostně se zlepšoval a dočkal se i zasloužené odměny - dvakrát byl v sezoně 2006 na stupních vítězů. Po polovině sezóny musel odejít z týmu Jacques Villeneuve a novým týmovým kolegou se mu stal Robert Kubica. Polskému jezdci se hned od počátku dařilo lépe než Villeneuveovi a Heidfeldovi začal šlapat na paty. Protože se v jezdeckém obsazení týmu nic nezměnilo ani v roce 2007, interní, ale korektní souboj obou jezdců pokračoval. Současně to byl Heidfeldův dosud nejvydařenější rok ve formuli 1.
Silné stránky: klidný jezdecký styl, silný v dešti, technicky zdatný
Slabé stránky: nedá se příliš vyhecovat, sází spíše na jistotu
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář