Mark Webber
ČÍSLO:
10
STÁJ:
Red Bull Racing
STÁT. PŘÍSL.:
Austrálie
NAROZEN:
27.08.1976, Queanbeyan
VÝŠKA:
184
VÁHA:
74
STAV:
svobodný, přítelkyně Ann
BYDLIŠTĚ:
Buckinghamshire
POČET GP:
107
VÍTĚZNÉ GP:
0
CELKEM BODŮ:
87
POLE POSITION:
0
NEJRYCHL. KOLO:
0
NEJ. UMÍSTĚNÍ:
10. místo v roce 2003 a 2005
1991-1993 motokáry
1994 Australský šampionát formule Ford
1995 Australský šampionát formule Ford, 4. místo
1996 Britský šampionát formule Ford, 2. místo
1997 Britský šampionát formule 3, 4. místo, 3.místo v Marlboro Masters
1998 Šampionát FIA GT, 2. místo, 5 vítězství (partner Bernd Schneider)
1999 Start ve 24h Le Mans
2000 Šampionát formule 3000, 3.místo, 1 vítězství
2001 Šampionát formule 3000, 2. místo, 3 vítězství, oficiální testovací jezdec týmu Benetton-Renault ve formuli 1
2002 KL Minardi Asiatech, 2 body a 16. místo v šampionátu
2003Jaguar-Cosworth, celkem 17 bodů a 10. místo v šampionátu
2004Jaguar-Cosworth, celkem 7 bodů a 13. místo v šampionátu
2005 BMW WilliamsF1 Team, celkem 36 bodů a 10. místo v šampionátu
2006 WilliamsF1 Cosworth, celkem 7 bodů a 14. místo v šampionátu
2007 Red Bull Racing, celkem 7 bodů a 14. místo v šampionátu
2008 Red Bull Racing
Cesta Maka Webbera do formule 1 byla poněkud nezvyklá. V rodné Austrálii začal s motokárami a formulí Ford a poté se přestěhoval do Anglie, kde se jezdí nejprestižnější národní šampionáty nižších formulí. Až potud byla jeho cesta klasikou, pak však přešel k vytrvalostním závodům GT, kde v továrním týmu Mercedesu slavil úspěchy, aby se poté prostřednictvím formule 3000 opět vrátil k formulovým vozům. Jeho vstup do formule 3000 provázela značná očekávání. V premiérovém roce je naplnil celkovým třetím místem a jedním vítězstvím, poté byl pasován na velkého favorita roku 2001. Tuto roli však zcela nezvládl, v celkovém hodnocení šampionátu skončil druhý za Justinem Wilsonem a při rovnosti bodů s Čechem Tomášem Engem pro něj hovořil větší počet vítězství, Enge však v posledním závodě šampionátu nestartoval.
V roce 2001 působil kromě formule 3000 také v roli testovacího jezdce Benettonu a s vozem formule 1 najezdil hodně kilometrů. O rok později debutoval ve formuli 1 s týmem Minardi a hned v úvodní Grand Prix na domácí půdě v Austrálii senzačně získal dva body. I v dalším průběhu předváděl solidní výkony, které mu nakonec vynesly místo u Jaguaru. Tam v roce 2003 deklasoval Antonia Pizzoniu takovým způsobem, že Brazilec dostal v průběhu sezóny vyhazov a nahradil ho Justin Wilson, nad kterým měl rovněž navrch. V další sezóně s Jaguarem Webber bezpečně porazil nováčka Christiana Kliena a současně se dočkal důležitého přestupu. Od roku 2005 získal místo u předního týmu Williams.
U Williamsu musel ukázat, že má opravdu potenciál špičkového jezdce. Kritici tvrdí, že Webber měl vždy slabší týmové kolegy a rychlý byl hlavně v kvalifikaci, v závodu však ztrácel. Jeho zastánci to dávají na vrub špatným vlastnostem Jaguaru, který rychle ničil pneumatiky. Dalším mínusem je to, že jeho nejlepším výsledkem do té doby bylo šťastné páté místo s Minardi v GP Austrálie 2002. Sám Webber přiznal, že ve své kariéře musel vždy dokazovat svůj talent. Od počátku vynikal především naprostým zaujetím pro formuli 1, kterým je srovnatelný snad jen s Michaelem Schumacherem. Pragmatickým přístupem zase připomínal svého krajana Alana Jonese, který se u Williamsu stal v roce 1980 mistrem světa.
V roce 2005 tedy zakotvil u Williamsu, ale nebyla to šťastná sezóna. Vedle týmového kolegy Nicka Heidfedla se mu nedařilo, dříve neporazitelný jezdec se musel smířit s rolí dvojky. Vylepšil si ale své nejlepší umístění ve velké ceně, když dojel třetí v GP Monaka. Sezóna 2006 byla ještě horší. Williams byl sice na začátku roku rychlý, srážela ho však špatná spolehlivost. Než ji tým vyladila ostatní už pro změnu nestačil rychlostí. Webber jenom bodově paběrkoval, s týmovým kolegou Rosbergem si však poradil snadno.
V roce 2007 na doporučení svého osobního manažera Flavia Briatoreho opět změnil tým. Ten si ho kupodivu nevzal k sobě do Renaultu, ale díky smlouvě o dodávkách francouzských motorů týmu Red Bull Racing jej dosadil vedle Davida Coultharda do rakousko-britské stáje. Mistrovské motory Renault a šasi RB3 z pera geniálního konstruktéra Adriana Neweye mu měly konečně zajistit úspěch. Jenže problémy se spolehlivostí, které vyústily v časté defekty Australanova monopostu, způsobily, že jediným skutečně dobrým výsledkem bylo třetí místo v deštivém závodě na Nürburgringu. Zda se Marku Webberovi podaří průlom mezi skutečnou elitu, ukáže až sezóny 2008. Zkušeností už nasbíral dost, o smolné závody také nemá nouzi, a tak mu zbývá než počkat na nezbytné štěstí a jak doopravdy dobrý bude nový Red Bull RB4.
Silné stránky: když má den, dokáže být velmi rychlý, výborný v kvalifikaci, tvrdě na sobě pracuje, má dokonalou fyzickou kondici
Slabé stránky: v závodech neudrží získanou pozici z kvalifikace, nestálost výkonu