Heikki Kovalainen
ČÍSLO: | 23 |
STÁJ: | Vodafone McLaren Mercedes |
STÁT. PŘÍSL.: | Finsko |
NAROZEN: | 19.10.1981, Suomussalmi |
VÝŠKA: | 170 |
VÁHA: | 62 |
STAV: | svobodný |
BYDLIŠTĚ: | Monako |
POČET GP: | 21 |
VÍTĚZNÉ GP: | 0 |
CELKEM BODŮ: | 44 |
POLE POSITION: | 0 |
NEJRYCHL. KOLO: | 2 |
NEJ. UMÍSTĚNÍ: | 7. místo v roce 2007 |
KARIÉRA
1999 Motokáry, finský vicemistr formule A
2000 Motokáry, finský vicemistr formule A
2000 Motokáry, mistr skandinávských zemí
2001 Britská formule Renault, 4. místo
2002 Britská formule 3, 3. místo
2003 Nissan-World-Series, vicemistr
2003 Testování pro týmy F1 - Renault a Minardi
2004 Nissan-World-Series, mistr
2004 Vítěz Race of Champions
2005 Série GP2, vicemistr
2006Testovací jezdec Renaultu
2007 ING Renault F1 Team, premiéra v F1, celkem 30 bodů a 7. místo v šampionátu
2008 Vodafone McLaren Mercedes
Heikki Kovalainen je sice o tři roky starší než jeho týmový kolega Lewis Hamilton, ale stále patří k nastupující jezdecké generaci a stejně jako 23letý Brit má za sebou teprve první sezónu ve formuli 1. Finský závodník je odchovancem líhně Renaultu, v jehož barvách absolvoval svůj premiérový rok. Stal se ale obětí jezdecké rošády, za níž stojí Flavio Briatore, který ho vyměnil za Fernanda Alonsa. Kovalainen si ovšem nestěžuje, protože působení u McLarenu bylo jeho závodnickým snem, který se mu od roku 2008 naplnil. Jeho počáteční ambice v britské stáji jsou každopádně nižší, než s jakými přišel a předčasně také odešel Fernando Alonso. To by mohlo být zárukou návratu harmonie do života týmu. Nakonec Ron Dennis má s finskými jezdci velmi dobré zkušenosti, Kovalainen je jeho již čtvrtým smluvním jezdcem ze severu Evropy. Klidnou mentalitou zapadají do přísně organizované struktury McLarenu, která, jak se ukazuje, je neslučitelná s jižanským temperamentem.
Prvotním cílem Heikkiho Kovalainena je rychlé sžití s novým prostředím, do něhož po přestupu od Renaultu na počátku sezóny 2008 přišel. V průběhu roku očekává, že se zařadí mezi přední jezdce a že dobrými výsledky přispěje k úspěšnému útoku svého nového týmu na pohár konstruktérů, který McLarenu uniká mezi prsty již deset let.
Heikki Kovalainen patří mezi finské jezdecké talenty a je tak přímým pokračovatelem slavných předchůdců Keke Rosberga, Miky Häkkinena a svého staršího současníka Kimiho Räikkönena. Svou cestu do formule 1 zahájil tradičně na motokárách, z nichž ho jezdecká kariéra zavedla do Velké Británie, kde prožil učednická léta v národních šampionátech formule Renault a formule 3. Jeho další postup už probíhal pod přímou taktovkou Renaultu úspěšným působením v Nissan-World-Series.
V roce 2005 vstoupil do série GP2. V první polovině šampionátu dominoval pořadí jednotlivců, ale ve druhé části podlehl budoucímu mistru GP2 Nicu Rosbergovi. Jako vicemistr už měl ale velmi dobře nakročeno do formule 1, v níž svou první závodnickou smlouvu získal u Renaultu před sezónou 2007. Ve francouzském týmu se měl stát nástupcem odcházejícího Fernanda Alonsa, jenže Renaultu se nedařilo tak jako v předchozích dvou letech. Sezóna bez vítězství přiměla Flavia Briatoreho k razantnímu řešení. Získal zpět Alonsa od McLarenu a výměnou nabídl britské stáji Kovalainena.
Silné stránky: dobrá základní rychlost, málo chybuje, ve stresových situacích zůstává klidný
Slabé stránky: menší zkušenosti, déle si zvyká na změnu
1999 Motokáry, finský vicemistr formule A
2000 Motokáry, finský vicemistr formule A
2000 Motokáry, mistr skandinávských zemí
2001 Britská formule Renault, 4. místo
2002 Britská formule 3, 3. místo
2003 Nissan-World-Series, vicemistr
2003 Testování pro týmy F1 - Renault a Minardi
2004 Nissan-World-Series, mistr
2004 Vítěz Race of Champions
2005 Série GP2, vicemistr
2006Testovací jezdec Renaultu
2007 ING Renault F1 Team, premiéra v F1, celkem 30 bodů a 7. místo v šampionátu
2008 Vodafone McLaren Mercedes
Heikki Kovalainen je sice o tři roky starší než jeho týmový kolega Lewis Hamilton, ale stále patří k nastupující jezdecké generaci a stejně jako 23letý Brit má za sebou teprve první sezónu ve formuli 1. Finský závodník je odchovancem líhně Renaultu, v jehož barvách absolvoval svůj premiérový rok. Stal se ale obětí jezdecké rošády, za níž stojí Flavio Briatore, který ho vyměnil za Fernanda Alonsa. Kovalainen si ovšem nestěžuje, protože působení u McLarenu bylo jeho závodnickým snem, který se mu od roku 2008 naplnil. Jeho počáteční ambice v britské stáji jsou každopádně nižší, než s jakými přišel a předčasně také odešel Fernando Alonso. To by mohlo být zárukou návratu harmonie do života týmu. Nakonec Ron Dennis má s finskými jezdci velmi dobré zkušenosti, Kovalainen je jeho již čtvrtým smluvním jezdcem ze severu Evropy. Klidnou mentalitou zapadají do přísně organizované struktury McLarenu, která, jak se ukazuje, je neslučitelná s jižanským temperamentem.
Prvotním cílem Heikkiho Kovalainena je rychlé sžití s novým prostředím, do něhož po přestupu od Renaultu na počátku sezóny 2008 přišel. V průběhu roku očekává, že se zařadí mezi přední jezdce a že dobrými výsledky přispěje k úspěšnému útoku svého nového týmu na pohár konstruktérů, který McLarenu uniká mezi prsty již deset let.
Heikki Kovalainen patří mezi finské jezdecké talenty a je tak přímým pokračovatelem slavných předchůdců Keke Rosberga, Miky Häkkinena a svého staršího současníka Kimiho Räikkönena. Svou cestu do formule 1 zahájil tradičně na motokárách, z nichž ho jezdecká kariéra zavedla do Velké Británie, kde prožil učednická léta v národních šampionátech formule Renault a formule 3. Jeho další postup už probíhal pod přímou taktovkou Renaultu úspěšným působením v Nissan-World-Series.
V roce 2005 vstoupil do série GP2. V první polovině šampionátu dominoval pořadí jednotlivců, ale ve druhé části podlehl budoucímu mistru GP2 Nicu Rosbergovi. Jako vicemistr už měl ale velmi dobře nakročeno do formule 1, v níž svou první závodnickou smlouvu získal u Renaultu před sezónou 2007. Ve francouzském týmu se měl stát nástupcem odcházejícího Fernanda Alonsa, jenže Renaultu se nedařilo tak jako v předchozích dvou letech. Sezóna bez vítězství přiměla Flavia Briatoreho k razantnímu řešení. Získal zpět Alonsa od McLarenu a výměnou nabídl britské stáji Kovalainena.
Silné stránky: dobrá základní rychlost, málo chybuje, ve stresových situacích zůstává klidný
Slabé stránky: menší zkušenosti, déle si zvyká na změnu
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář