Timo Glock
ČÍSLO: |
12 |
STÁJ: | Panasonic Toyota Racing |
STÁT. PŘÍSL.: | Německo |
NAROZEN: | 10.03.1982, Lindenfels |
VÝŠKA: | 169 |
VÁHA: | 64 |
STAV: | svobodný |
BYDLIŠTĚ: | Lohne |
POČET GP: | 8 |
VÍTĚZNÉ GP: | 0 |
CELKEM BODŮ: | 2 |
POLE POSITION: | 0 |
NEJRYCHL. KOLO: | 0 |
NEJ. UMÍSTĚNÍ: | 19. místo v roce 2004 |
KARIÉRA
2000 Německá formule BMW, nováček roku
2001 Německá formule BMW, mistr
2002 Německá formule 3, celkově 3. místo
2003 Evropská série formule 3, celkově 5. místo
2004 Testovací jezdec, Jordan-Ford, premiérový závod při GP Kanady a pak ještě 3 závěrečné GP roku jako náhradník za Giorgia Pantana, současně jako hostující jezdec v Porsche Supercup, v MS formule 1 celkem 2 body a 19. místo v šampionátu
2005 Zámořský seriál ChampCar, 8. místo, nováček roku
2006 Série GP2, celkově 4. místo
2007 Testovací jezdec, BMW Sauber, současně mistr série GP2
2008 Panasonic Toyota Racing
Timo Glock zahájil svou jezdeckou kariéru v roce 1986 jako motokrosový závodník. O rok později přesedlal na motokáry, ale první velký úspěch se dostavil až v sezóně 2001, v níž se stal mistrem německé formule BMW. Následoval přestup do formule 3. Ve 22 letech poprvé usedl do monopostu formule 1, když se stal testovacím jezdcem stáje Jordan. V témže roce absolvoval i svůj premiérový závod. Stalo se tak v Montrealu v GP Kanady a hned bodoval sedmým místem v cíli, kam postoupil po diskvalifikaci čtyř jezdců. Na prodloužení smlouvy v roce 2005 to ale nestačilo. Proto odešel do zámoří, kde úspěšné vstoupil série ChampCar a byl vyhlášen nováčkem roku.
Druhý pokus o vstup do formule 1 zahájil Timo Glock v roce 2006 přes sérii GP2. Byl to logický krok, protože právě tady by se měli talentovaní jezdci připravovat na postup mezi elitu. Počáteční potíže v týmu BCN ho přinutili přestoupit ještě v průběhu roku do stáje iSport. Díky skvělé druhé polovině sezóny se vyhoupl na celkové čtvrté místo a především si tím pro rok 2007 vysloužil post testovacího pilota BMW Sauberu. Současně pokračoval se závoděním v GP2 a stal se šampiónem celé série. Závodní kokpit F1 mu před sezónou 2008 nabídla až Toyota, která hledala náhradu za odcházejícího Ralfa Schumachera. Druhý pokus by mohl mít pro Glocka delší trvání a s novým ambiciózním plánem japonského výrobce by se mohl dočkat i dobrých výsledků.
Silné stránky: přirozeně bojovný, v soubojích agresivní, na nováčka poměrně zkušený
Slabé stránky: často ho provází smůla
2000 Německá formule BMW, nováček roku
2001 Německá formule BMW, mistr
2002 Německá formule 3, celkově 3. místo
2003 Evropská série formule 3, celkově 5. místo
2004 Testovací jezdec, Jordan-Ford, premiérový závod při GP Kanady a pak ještě 3 závěrečné GP roku jako náhradník za Giorgia Pantana, současně jako hostující jezdec v Porsche Supercup, v MS formule 1 celkem 2 body a 19. místo v šampionátu
2005 Zámořský seriál ChampCar, 8. místo, nováček roku
2006 Série GP2, celkově 4. místo
2007 Testovací jezdec, BMW Sauber, současně mistr série GP2
2008 Panasonic Toyota Racing
Timo Glock zahájil svou jezdeckou kariéru v roce 1986 jako motokrosový závodník. O rok později přesedlal na motokáry, ale první velký úspěch se dostavil až v sezóně 2001, v níž se stal mistrem německé formule BMW. Následoval přestup do formule 3. Ve 22 letech poprvé usedl do monopostu formule 1, když se stal testovacím jezdcem stáje Jordan. V témže roce absolvoval i svůj premiérový závod. Stalo se tak v Montrealu v GP Kanady a hned bodoval sedmým místem v cíli, kam postoupil po diskvalifikaci čtyř jezdců. Na prodloužení smlouvy v roce 2005 to ale nestačilo. Proto odešel do zámoří, kde úspěšné vstoupil série ChampCar a byl vyhlášen nováčkem roku.
Druhý pokus o vstup do formule 1 zahájil Timo Glock v roce 2006 přes sérii GP2. Byl to logický krok, protože právě tady by se měli talentovaní jezdci připravovat na postup mezi elitu. Počáteční potíže v týmu BCN ho přinutili přestoupit ještě v průběhu roku do stáje iSport. Díky skvělé druhé polovině sezóny se vyhoupl na celkové čtvrté místo a především si tím pro rok 2007 vysloužil post testovacího pilota BMW Sauberu. Současně pokračoval se závoděním v GP2 a stal se šampiónem celé série. Závodní kokpit F1 mu před sezónou 2008 nabídla až Toyota, která hledala náhradu za odcházejícího Ralfa Schumachera. Druhý pokus by mohl mít pro Glocka delší trvání a s novým ambiciózním plánem japonského výrobce by se mohl dočkat i dobrých výsledků.
Silné stránky: přirozeně bojovný, v soubojích agresivní, na nováčka poměrně zkušený
Slabé stránky: často ho provází smůla
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář