Scuderia Ferrari Marlboro
ZALOŽEN: | 1939 |
PRVNÍ GP: | GP Monaka 1950 |
PRVNÍ VÍTĚZSTVÍ: | GP Velké Británie 1951 |
NEJLEPŠÍ UMÍSTĚNÍ: | 1. místo 15x (1961, 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007) |
POČET GP: | 757 |
VÍTĚZNÝCH GP: | 201 |
POČET BODŮ: | 4718.12 |
ŠÉF: | Stefano Domenicali |
TECHNICKÝ ŘEDITEL: | Aldo Costa |
ŠÉFKONSTRUKTÉR: | Nicholas Tombazis |
JEZDCI: | Felipe Massa, Kimi Räikkönen |
TESTOVACÍ JEZDEC: | Luca Badoer, Marc Gené |
VŮZ: | F2008 |
MOTOR: | Ferrari V8 056 - 90° |
PNEU: | Bridgestone |
ADRESA: | Ferrari SpA Via Ascari 55/57 I-41053 Maranello Italy |
Tým Ferrari vstupuje do sezóny 2008 ověnčený tituly mistra světa jak mezi jednotlivci, tak mezi konstruktéry. Italská stáj oslavila velký návrat a po dvouletém nabírání nových sil se opět dostala na samotný vrchol formule 1, a to i přesto, že se zásadním způsobem změnilo personální složení týmu i jeho struktura. Monopost Ferrari F2008, s nímž bude oba tituly obhajovat, je vůbec prvním vozem pro nadcházející sezónu, který byl veřejně představen. Stalo se tak dnes, 6. ledna v sídle italské stáje v Maranellu a již zítra s ním první kilometry absolvuje úřadující mistr světa Kimi Räikkönen na domovském okruhu Ferrari ve Fioranu.
Hlavní aerodynamik Ferrari, řecký konstruktér Nicolas Tombazis, je přesvědčen, že se jeho technickému týmu podařilo zkonstruovat ještě lepší vůz, než jaký představoval jeho mistrovský předchůdce F2007. Na sklonku roku 2007, necelé dva týdny před prezentací o novém autě prohlásil: „Bude to velmi pozměněné auto, přestože se jedná o evoluci na bázi svého předchůdce. S F2007 jsme byli na rychlých okruzích rychlí, na pomalých se nám ovšem až tolik nedařilo. Proto jsme zapracovali na tomto slabém místě a vyřešili jsme ho,“ vysvětloval Řek zvídavým novinářům.
Prezentace nového Ferrari F2008 potvrdila již dříve zveřejněné informace o kratším rozvoru náprav, který by měl přispět k tomu, aby byl letošní model na technických tratích hbitější. Tam totiž nejvíce ztrácel za svým přímým konkurentem od McLarenu. S tím souvisí i jiné rozložení hmotností mezi obě nápravy. Kromě toho se změnila konstrukce podvozku tak, aby byla odstraněna jeho občas se projevující nervozita. To je vstřícný krok především k jezdeckému stylu úřadujícího mistra světa Kimiho Räikkönena, který si s neklidným šasi zpočátku minulé sezóny nevěděl v určitých situacích rady.
Další změny jsou patrné na aerodynamice vozu. Přední část si sice zachovala koncepci dvojitého křídla, jeho vlastní řešení je ale nové. Připojení horních ploch připomíná řešení, jaké na konci loňské sezóny zavedl britský Williams. Přídavné aerodynamické prvky po stranách kapotáže a na bočnicích včetně krytů motoru byly optimalizovány tak, aby lépe směřovaly proudící vzduch k zajímavě profilovanému zadnímu křídlu. Novinky lze najít také v motorovém prostoru, zejména v jeho příslušenství. Důvodem jsou změny pravidel, která zavádějí jednotnou elektroniku nebo zákaz kontroly trakce. Na tradiční motor Ferrari 056-V8 o zdvihovém objemu 2,4 litru navazuje podélně uložená sedmistupňová poloautomatická bezprodlevová převodovka. Od roku 2008 platí také nové ustanovení o palivu, které musí podle norem Evropské unie obsahovat minimálně 5,75 % biologických složek. Proto Ferrari úzce spolupracovalo na vývoji nového benzínu se svým dvorním dodavatelem paliva a olejů, firmou Shell.
Ferrari se chystá do nové sezóny s jasným cílem, obhájit titul mezi jednotlivci i mezi konstruktéry. Úřadující mistr světa Kimi Räikkönen sice poveze na svém voze startovní číslo 1, ale vedení italské stáje stejně jako vloni odmítlo jednoznačně definovat, kdo z dvojice jezdců bude týmovou jedničkou. Tím dalo Felipemu Massovi jasně najevo, že má rovnocenné podmínky jako jeho finský týmový kolega. Dozrává rovněž organizační struktura závodního týmu, která doznala po odchodu Michaela Schumachera a Rosse Brawna zásadní změny. Prezident Ferrari Luca di Montezemolo a generální ředitel maranellské značky Jean Todt dali svou nepřítomností na prezentaci najevo, že stále větší díl zodpovědnosti přebírají ostatní členové vedení v čele s týmovým šéfem Stefanem Domenicalim.
Tým Ferrari je jednak nejúspěšnějším týmem v historii formule 1, jednak vzhledem k roku svého založení také týmem nejstarším. Stal se ikonou světa královské formule a jen velmi obtížně bychom si dokázali představit velké závody bez rudých vozů z Maranella. Připomeňme si proto v časové posloupnosti alespoň stručně jeho působení v mistrovství světa F1.
1950 Vozy 125F1, 125F1 GP49, 166F2, 275F1, 375F1-375Indy, začátek MS formule 1.
1951 Vůz 212F1, 3 vítězství (první vítězství dosáhl José Froilán González v GP Velké Británie).
1952 Vůz 500F2, 7 vítězství.
1953 Vůz 553F2, 7 vítězství.
1954 Vozy 553F1 a 625F1, 2 vítězství.
1955 Vůz 555F1, 1 vítězství.
1956 Vůz D 50, 6 vítězství.
1957 Vůz 801 F1.
1958 Vůz 246 F1, začátek hodnocení poháru konstruktérů, celkem 40 bodů, 2 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů.
1959 Vůz 256 F1, celkem 32 bodů, 2 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů.
1960 Vůz 246P F1, celkem 26 bodů, 1 vítězství a 3. místo v poháru konstruktérů.
1961 Vůz 156 F1, celkem 40 bodů, 5 vítězství a poprvé zisk poháru konstruktérů.
1962 Vůz 156F1, celkem 18 bodů a 6. místo v poháru konstruktérů.
1963 Vůz 156 F1 Iniezione, celkem 26 bodů, 1 vítězství a 4. místo v poháru konstruktérů.
1964 Vozy 158 F1 a 512 F1, celkem 45 bodů, 3 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1965 Vozy 158F1 a 512 F1, celkem 26 bodů a 4. místo v poháru konstruktérů.
1966 Vozy 246F1-1966 a 312F1-1966, celkem 31 bodů, 2 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů.
1967 Vůz 312F1-1967, celkem 20 bodů a 5. místo v poháru konstruktérů.
1968 Vůz 312F1-1968, celkem 32 bodů, 1 vítězství a 4. místo v poháru konstruktérů.
1969 Vůz 312F1-1969, celkem 7 bodů a 5. místo v poháru konstruktérů.
1970 Vůz 312B, jezdci Jacky Ickx, necelou sezónu Clay Regazzoni a Ignazio Giunti. Celkem 52 bodů, 4 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů.
1971 Vůz 312B2, jezdci Jacky Ickx, Arturo Merzario, v některých GP Mario Andretti. Celkem 33 bodů, 2 vítězství a 3. místo v poháru konstruktérů.
1972 Vůz 312B2, jezdci Jacky Ickx, Clay Regazzoni - nejel 2 GP, v některých GP Mario Andretti (5 GP), Nanni Galli (1 GP) a Arturo Merzario(2 GP). Celkem 33 bodů, 1 vítězství a 4. místo v poháru konstruktérů.
1973 Vůz 312B3-1973, jezdci Jacky Ickx a Arturo Merzario. Celkem 12 bodů a 6.místo v poháru konstruktérů.
1974 Vůz 312B3-1974, jezdci Niki Lauda a Clay Regazzoni. Celkem 65 bodů, 3 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů.
1975 Vůz 312T, jezdci Niki Lauda a Clay Regazzoni. Lauda se stal mistrem světa. Celkem 72,5 bodů, 6 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1976 Vůz 312T2, jezdci Niki Lauda a Clay Regazzoni, po Laudově nehodě 2 GP Carlos Reutemann. Celkem 83 bodů, 6 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1977 Vůz 312T2, jezdci Niki Lauda a Carlos Reutemann, v posledních dvou GP za Laudu Gilles Villeneuve. Lauda se stal mistrem světa. Celkem 95 bodů, 4 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1978 Vůz 312T3, jezdci Carlos Reutemann a Gilles Villeneuve. Celkem 58 bodů, 2 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů.
1979 Vůz 312T4, jezdci Jody Scheckter a Gilles Villeneuve. Scheckter se stal mistrem světa. Celkem 113 bodů, 6 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1980 Vůz 312T5, jezdci Jody Scheckter a Gilles Villeneuve. Celkem 8 bodů a 10. místo v poháru konstruktérů.
1981 Vůz 126CK, jezdci Didier Pironi a Gilles Villeneuve. Celkem 34 bodů, 2 vítězství a 5. místo v poháru konstruktérů.
1982 Vůz 126C2, jezdci Didier Pironi a Gilles Villeneuve. Tento rok byl pro Ferrari nešťastný, v kvalifikaci na GP Belgie se zabil Villeneuve, kterého poté nahradil Patrick Tambay. V Německu těžce havaroval Pironi, měl mnohočetné zlomeniny nohou a kariéra pro něj skončila, přesto skončil v šampionátu druhý za vítězným Rosbergem, v posledních dvou závodech místo něj jel Mario Andretti. Celkem 74 bodů, 3 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1983 Vůz 126C3, jezdci Patrick Tambay a René Arnoux. Celkem 89 bodů, 4 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1984 Vůz 126C4, jezdci Michele Alboreto a René Arnoux. Celkem 57,5 bodů, 1 vítězství a 3. místo v poháru konstruktérů.
1985 Vůz 156-85, jezdci Michele Alboreto a René Arnoux, Arnouxe po první GP nahradil Stefan Johansson na zbytek sezóny. Celkem 82 bodů, 2 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů.
1986 Vůz F1-86, jezdci Michele Alboreto a Stefan Johansson. Celkem 37 bodů a 4. místo v poháru konstruktérů.
1987 Vůz F1-87, jezdci Michele Alboreto a Gerhard Berger. Celkem 53 bodů, 2 vítězství a 4. místo v poháru konstruktérů.
1988 Vůz F1-87/88, jezdci Michele Alboreto a Gerhard Berger. Celkem 65 bodů, 1 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů.
1989 Vůz F1-89, jezdci Nigel Mansell a Gerhard Berger. Celkem 59 bodů, 3 vítězství a 3. místo v poháru konstruktérů.
1990 Vůz F1-90, jezdci Nigel Mansell a Alain Prost. Celkem 110 bodů, 6 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů.
1991 Vůz F1-91, jezdci Jean Alesi a Alain Prost, místo Prosta v 1 GP Gianni Morbidelli. Celkem 55,5 bodů a 3. místo v poháru konstruktérů.
1992 Vůz F92A-AT, jezdci Jean Alesi a Ivan Capelli, místo Capelliho ve 2 GP Nicola Larini. Celkem 21 bodů a 4. místo v poháru konstruktérů.
1993 Vůz F93A, jezdci Jean Alesi a Gerhard Berger. Celkem 28 bodů a 4. místo v poháru konstruktérů.
1994 Vůz 412T1, jezdci Jean Alesi a Gerhard Berger, místo Alesiho ve 2 GP Nicola Larini. Celkem 71 bodů, 1 vítězství a 3. místo v poháru konstruktérů.
1995 Vůz 412T2, jezdci Jean Alesi a Gerhard Berger. Celkem 73 bodů, 1 vítězství a 3. místo v poháru konstruktérů.
1996 Vůz F310, jezdci Michael Schumacher a Eddie Irvine. Celkem 70 bodů, 3 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů.
1997 Vůz F310B, jezdci Michael Schumacher a Eddie Irvine. Celkem 102 bodů, 5 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů
1998 Vůz F300, jezdci Michael Schumacher a Eddie Irvine. Celkem 133 bodů, 6 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů.
1999 Vůz F399, jezdci Michael Schumacher a Eddie Irvine. Celkem 128 bodů, 6 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
2000 Vůz F1-2000, jezdci Michael Schumacher a Rubens Barrichello, Schumacher se stal mistrem světa. Celkem 170 bodů, 10 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
2001 Vůz F2001, jezdci Michael Schumacher a Rubens Barrichello, Schumacher se stal mistrem světa. Celkem 179 bodů, 9 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
2002 Vozy F2001 (první tři závody) a F2002, jezdci Michael Schumacher a Rubens Barrichello, Schumacher se stal mistrem světa. Celkem 221 bodů, 15 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
2003 Vozy F2002 (první čtyři závody) a F2003-GA, jezdci Michael Schumacher a Rubens Barrichello, Schumacher se stal mistrem světa. Celkem 158 bodů, 8 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
2004 Vůz F2004, jezdci Michael Schumacher a Rubens Barrichello, Schumacher se stal mistrem světa. Celkem 262 bodů, 15 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
2005 Vůz F2005, jezdci Michael Schumacher a Rubens Barrichello. Celkem 100 bodů, 1 vítězství a 3. místo v poháru konstruktérů.
2006 Vůz 248 F1, jezdci Michael Schumacher a Felipe Massa. Celkem 201 bodů, 9 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů.
2007 Vůz F2007, jezdci Kimi Räikkönen a Felipe Massa, Räikkönen se stal mistrem světa. Celkem 204 bodů, 9 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
2008 Vůz F2008, jezdci Kimi Räikkönen a Felipe Massa
Hlavní aerodynamik Ferrari, řecký konstruktér Nicolas Tombazis, je přesvědčen, že se jeho technickému týmu podařilo zkonstruovat ještě lepší vůz, než jaký představoval jeho mistrovský předchůdce F2007. Na sklonku roku 2007, necelé dva týdny před prezentací o novém autě prohlásil: „Bude to velmi pozměněné auto, přestože se jedná o evoluci na bázi svého předchůdce. S F2007 jsme byli na rychlých okruzích rychlí, na pomalých se nám ovšem až tolik nedařilo. Proto jsme zapracovali na tomto slabém místě a vyřešili jsme ho,“ vysvětloval Řek zvídavým novinářům.
Prezentace nového Ferrari F2008 potvrdila již dříve zveřejněné informace o kratším rozvoru náprav, který by měl přispět k tomu, aby byl letošní model na technických tratích hbitější. Tam totiž nejvíce ztrácel za svým přímým konkurentem od McLarenu. S tím souvisí i jiné rozložení hmotností mezi obě nápravy. Kromě toho se změnila konstrukce podvozku tak, aby byla odstraněna jeho občas se projevující nervozita. To je vstřícný krok především k jezdeckému stylu úřadujícího mistra světa Kimiho Räikkönena, který si s neklidným šasi zpočátku minulé sezóny nevěděl v určitých situacích rady.
Další změny jsou patrné na aerodynamice vozu. Přední část si sice zachovala koncepci dvojitého křídla, jeho vlastní řešení je ale nové. Připojení horních ploch připomíná řešení, jaké na konci loňské sezóny zavedl britský Williams. Přídavné aerodynamické prvky po stranách kapotáže a na bočnicích včetně krytů motoru byly optimalizovány tak, aby lépe směřovaly proudící vzduch k zajímavě profilovanému zadnímu křídlu. Novinky lze najít také v motorovém prostoru, zejména v jeho příslušenství. Důvodem jsou změny pravidel, která zavádějí jednotnou elektroniku nebo zákaz kontroly trakce. Na tradiční motor Ferrari 056-V8 o zdvihovém objemu 2,4 litru navazuje podélně uložená sedmistupňová poloautomatická bezprodlevová převodovka. Od roku 2008 platí také nové ustanovení o palivu, které musí podle norem Evropské unie obsahovat minimálně 5,75 % biologických složek. Proto Ferrari úzce spolupracovalo na vývoji nového benzínu se svým dvorním dodavatelem paliva a olejů, firmou Shell.
Ferrari se chystá do nové sezóny s jasným cílem, obhájit titul mezi jednotlivci i mezi konstruktéry. Úřadující mistr světa Kimi Räikkönen sice poveze na svém voze startovní číslo 1, ale vedení italské stáje stejně jako vloni odmítlo jednoznačně definovat, kdo z dvojice jezdců bude týmovou jedničkou. Tím dalo Felipemu Massovi jasně najevo, že má rovnocenné podmínky jako jeho finský týmový kolega. Dozrává rovněž organizační struktura závodního týmu, která doznala po odchodu Michaela Schumachera a Rosse Brawna zásadní změny. Prezident Ferrari Luca di Montezemolo a generální ředitel maranellské značky Jean Todt dali svou nepřítomností na prezentaci najevo, že stále větší díl zodpovědnosti přebírají ostatní členové vedení v čele s týmovým šéfem Stefanem Domenicalim.
Tým Ferrari je jednak nejúspěšnějším týmem v historii formule 1, jednak vzhledem k roku svého založení také týmem nejstarším. Stal se ikonou světa královské formule a jen velmi obtížně bychom si dokázali představit velké závody bez rudých vozů z Maranella. Připomeňme si proto v časové posloupnosti alespoň stručně jeho působení v mistrovství světa F1.
1950 Vozy 125F1, 125F1 GP49, 166F2, 275F1, 375F1-375Indy, začátek MS formule 1.
1951 Vůz 212F1, 3 vítězství (první vítězství dosáhl José Froilán González v GP Velké Británie).
1952 Vůz 500F2, 7 vítězství.
1953 Vůz 553F2, 7 vítězství.
1954 Vozy 553F1 a 625F1, 2 vítězství.
1955 Vůz 555F1, 1 vítězství.
1956 Vůz D 50, 6 vítězství.
1957 Vůz 801 F1.
1958 Vůz 246 F1, začátek hodnocení poháru konstruktérů, celkem 40 bodů, 2 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů.
1959 Vůz 256 F1, celkem 32 bodů, 2 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů.
1960 Vůz 246P F1, celkem 26 bodů, 1 vítězství a 3. místo v poháru konstruktérů.
1961 Vůz 156 F1, celkem 40 bodů, 5 vítězství a poprvé zisk poháru konstruktérů.
1962 Vůz 156F1, celkem 18 bodů a 6. místo v poháru konstruktérů.
1963 Vůz 156 F1 Iniezione, celkem 26 bodů, 1 vítězství a 4. místo v poháru konstruktérů.
1964 Vozy 158 F1 a 512 F1, celkem 45 bodů, 3 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1965 Vozy 158F1 a 512 F1, celkem 26 bodů a 4. místo v poháru konstruktérů.
1966 Vozy 246F1-1966 a 312F1-1966, celkem 31 bodů, 2 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů.
1967 Vůz 312F1-1967, celkem 20 bodů a 5. místo v poháru konstruktérů.
1968 Vůz 312F1-1968, celkem 32 bodů, 1 vítězství a 4. místo v poháru konstruktérů.
1969 Vůz 312F1-1969, celkem 7 bodů a 5. místo v poháru konstruktérů.
1970 Vůz 312B, jezdci Jacky Ickx, necelou sezónu Clay Regazzoni a Ignazio Giunti. Celkem 52 bodů, 4 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů.
1971 Vůz 312B2, jezdci Jacky Ickx, Arturo Merzario, v některých GP Mario Andretti. Celkem 33 bodů, 2 vítězství a 3. místo v poháru konstruktérů.
1972 Vůz 312B2, jezdci Jacky Ickx, Clay Regazzoni - nejel 2 GP, v některých GP Mario Andretti (5 GP), Nanni Galli (1 GP) a Arturo Merzario(2 GP). Celkem 33 bodů, 1 vítězství a 4. místo v poháru konstruktérů.
1973 Vůz 312B3-1973, jezdci Jacky Ickx a Arturo Merzario. Celkem 12 bodů a 6.místo v poháru konstruktérů.
1974 Vůz 312B3-1974, jezdci Niki Lauda a Clay Regazzoni. Celkem 65 bodů, 3 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů.
1975 Vůz 312T, jezdci Niki Lauda a Clay Regazzoni. Lauda se stal mistrem světa. Celkem 72,5 bodů, 6 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1976 Vůz 312T2, jezdci Niki Lauda a Clay Regazzoni, po Laudově nehodě 2 GP Carlos Reutemann. Celkem 83 bodů, 6 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1977 Vůz 312T2, jezdci Niki Lauda a Carlos Reutemann, v posledních dvou GP za Laudu Gilles Villeneuve. Lauda se stal mistrem světa. Celkem 95 bodů, 4 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1978 Vůz 312T3, jezdci Carlos Reutemann a Gilles Villeneuve. Celkem 58 bodů, 2 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů.
1979 Vůz 312T4, jezdci Jody Scheckter a Gilles Villeneuve. Scheckter se stal mistrem světa. Celkem 113 bodů, 6 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1980 Vůz 312T5, jezdci Jody Scheckter a Gilles Villeneuve. Celkem 8 bodů a 10. místo v poháru konstruktérů.
1981 Vůz 126CK, jezdci Didier Pironi a Gilles Villeneuve. Celkem 34 bodů, 2 vítězství a 5. místo v poháru konstruktérů.
1982 Vůz 126C2, jezdci Didier Pironi a Gilles Villeneuve. Tento rok byl pro Ferrari nešťastný, v kvalifikaci na GP Belgie se zabil Villeneuve, kterého poté nahradil Patrick Tambay. V Německu těžce havaroval Pironi, měl mnohočetné zlomeniny nohou a kariéra pro něj skončila, přesto skončil v šampionátu druhý za vítězným Rosbergem, v posledních dvou závodech místo něj jel Mario Andretti. Celkem 74 bodů, 3 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1983 Vůz 126C3, jezdci Patrick Tambay a René Arnoux. Celkem 89 bodů, 4 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1984 Vůz 126C4, jezdci Michele Alboreto a René Arnoux. Celkem 57,5 bodů, 1 vítězství a 3. místo v poháru konstruktérů.
1985 Vůz 156-85, jezdci Michele Alboreto a René Arnoux, Arnouxe po první GP nahradil Stefan Johansson na zbytek sezóny. Celkem 82 bodů, 2 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů.
1986 Vůz F1-86, jezdci Michele Alboreto a Stefan Johansson. Celkem 37 bodů a 4. místo v poháru konstruktérů.
1987 Vůz F1-87, jezdci Michele Alboreto a Gerhard Berger. Celkem 53 bodů, 2 vítězství a 4. místo v poháru konstruktérů.
1988 Vůz F1-87/88, jezdci Michele Alboreto a Gerhard Berger. Celkem 65 bodů, 1 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů.
1989 Vůz F1-89, jezdci Nigel Mansell a Gerhard Berger. Celkem 59 bodů, 3 vítězství a 3. místo v poháru konstruktérů.
1990 Vůz F1-90, jezdci Nigel Mansell a Alain Prost. Celkem 110 bodů, 6 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů.
1991 Vůz F1-91, jezdci Jean Alesi a Alain Prost, místo Prosta v 1 GP Gianni Morbidelli. Celkem 55,5 bodů a 3. místo v poháru konstruktérů.
1992 Vůz F92A-AT, jezdci Jean Alesi a Ivan Capelli, místo Capelliho ve 2 GP Nicola Larini. Celkem 21 bodů a 4. místo v poháru konstruktérů.
1993 Vůz F93A, jezdci Jean Alesi a Gerhard Berger. Celkem 28 bodů a 4. místo v poháru konstruktérů.
1994 Vůz 412T1, jezdci Jean Alesi a Gerhard Berger, místo Alesiho ve 2 GP Nicola Larini. Celkem 71 bodů, 1 vítězství a 3. místo v poháru konstruktérů.
1995 Vůz 412T2, jezdci Jean Alesi a Gerhard Berger. Celkem 73 bodů, 1 vítězství a 3. místo v poháru konstruktérů.
1996 Vůz F310, jezdci Michael Schumacher a Eddie Irvine. Celkem 70 bodů, 3 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů.
1997 Vůz F310B, jezdci Michael Schumacher a Eddie Irvine. Celkem 102 bodů, 5 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů
1998 Vůz F300, jezdci Michael Schumacher a Eddie Irvine. Celkem 133 bodů, 6 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů.
1999 Vůz F399, jezdci Michael Schumacher a Eddie Irvine. Celkem 128 bodů, 6 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
2000 Vůz F1-2000, jezdci Michael Schumacher a Rubens Barrichello, Schumacher se stal mistrem světa. Celkem 170 bodů, 10 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
2001 Vůz F2001, jezdci Michael Schumacher a Rubens Barrichello, Schumacher se stal mistrem světa. Celkem 179 bodů, 9 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
2002 Vozy F2001 (první tři závody) a F2002, jezdci Michael Schumacher a Rubens Barrichello, Schumacher se stal mistrem světa. Celkem 221 bodů, 15 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
2003 Vozy F2002 (první čtyři závody) a F2003-GA, jezdci Michael Schumacher a Rubens Barrichello, Schumacher se stal mistrem světa. Celkem 158 bodů, 8 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
2004 Vůz F2004, jezdci Michael Schumacher a Rubens Barrichello, Schumacher se stal mistrem světa. Celkem 262 bodů, 15 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
2005 Vůz F2005, jezdci Michael Schumacher a Rubens Barrichello. Celkem 100 bodů, 1 vítězství a 3. místo v poháru konstruktérů.
2006 Vůz 248 F1, jezdci Michael Schumacher a Felipe Massa. Celkem 201 bodů, 9 vítězství a 2. místo v poháru konstruktérů.
2007 Vůz F2007, jezdci Kimi Räikkönen a Felipe Massa, Räikkönen se stal mistrem světa. Celkem 204 bodů, 9 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
2008 Vůz F2008, jezdci Kimi Räikkönen a Felipe Massa