Sébastien Bourdais
ČÍSLO: | 14 |
STÁJ: | Scuderia Toro Rosso |
STÁT. PŘÍSL.: | Francie |
NAROZEN: | 28.02.1979, Le Mans |
VÝŠKA: | 179 |
VÁHA: | 72 |
STAV: | ženatý s Claire |
BYDLIŠTĚ: | |
POČET GP: | 6 |
VÍTĚZNÉ GP: | 0 |
CELKEM BODŮ: | 2 |
POLE POSITION: | 0 |
NEJRYCHL. KOLO: | 0 |
NEJ. UMÍSTĚNÍ: | - |
KARIÉRA
1993-1994 motokáry
1995 Formule Campus, 9. místo
1996 Formule Renault, francouzský šampionát, 7. místo, současně vítěz 24hodinového motokárového závodu v Le Mans
1997 Formule Renault, francouzský šampionát, 2. místo
1998 Formule 3, francouzský šampionát, 6. místo
1999 Formule 3, vítěz francouzského šampionátu, současně se zúčastnil 24 hodin Le Mans
2000 Formule 3000, 9. místo, start ve 24 hodin Le Mans (4. místo)
2001 Formule 3000, 4. místo
2002 Formule 3000, 1. místo, start ve 24 hodin Le Mans (1. místo)
2003 ChampCar, 4. místo, Roockie of the Year, první test s formulí 1 pro tým Arrows
2004 ChampCar, 1. místo
2005 ChampCar, 1. místo, účast v Indy 500 (12. místo)
2006 ChampCar, 1. místo
2007 ChampCar, 1. místo, účast ve 24 hodin v Le Mans (2. místo), testy ve formuli 1 pro Scuderii Toro Rosso
2008 Scuderia Toro Rosso
Teprve pět let od svého prvního testu s monopostem formule 1 pro tým Arrows se Sébastien Bourdais dočkal závodní smlouvy. Debut v F1 si odbyl v sezóně 2008, když dostal důvěru po několika zkušebních testech z předchozího roku od týmu Scuderia Toro Rosso.
Jeho jezdecká kariéra začala již počátkem 90. let na motokárách, následoval postup přes formule Campus a Renault do francouzského šampionátu formule 3, jehož se stal v roce 1999 vítězem. Dalším logickým krokem byl postup ještě výše do formule 3000, kde potřeboval pouhé tři sezóny na absolutní prvenství. V tu chvíli se stal zajímavým subjektem pro týmy F1. K testům ho pozvaly Arrows a Renault, ale smouvu nezískal. Zklamaný proto odešel do zámoří, kde se upsal americkému seriálu ChampCar.
Hned v první sezóně byl vyhlášen nejlepším nováčkem ChampCar a od roku 2004 se stal čtyřikrát v řadě jejím šampiónem. Americké působení lze považovat za jeho nejúspěšnější sportovní období, nikdy ale nepřestal toužit po startu ve formuli 1. Příležitost dostal ve druhé polovině roku 2007, kdy podepsal smlouvu pro následující sezónu se Scuderií Toro Rosso. Malá italská stáj mu nemohla poskytnout takové zázemí, aby navázal na úspěchy z ChampCar, touha po kokpitu formule 1 však byla silnější než jistota amerického angažmá.
Bourdais je všestranným závodníkem a svůj talent úspěšně předvedl také při vytrvalostních závodech v Daytoně, Sebringu a zejména ve 24hodinovce v Le Mans. Slavného francouzského závodu se zúčastnil od roku 1999 už pětkrát a nejlépe dojel s Peugeotem v roce 2007 na druhé pozici. Kromě toho startoval v roce 2005 v závodě 500 mil Indy, v němž těsně před koncem figuroval na výborném 5. místě, než ho technické problémy odsunuly na konečnou 12. pozici.
Silné stránky: vysoká závodní inteligence, zkušenosti, velká motivace, příkladný charakter
Slabé stránky: v některých situacích příliš horkokrevný, zakořené návyky ze závodění v USA
1993-1994 motokáry
1995 Formule Campus, 9. místo
1996 Formule Renault, francouzský šampionát, 7. místo, současně vítěz 24hodinového motokárového závodu v Le Mans
1997 Formule Renault, francouzský šampionát, 2. místo
1998 Formule 3, francouzský šampionát, 6. místo
1999 Formule 3, vítěz francouzského šampionátu, současně se zúčastnil 24 hodin Le Mans
2000 Formule 3000, 9. místo, start ve 24 hodin Le Mans (4. místo)
2001 Formule 3000, 4. místo
2002 Formule 3000, 1. místo, start ve 24 hodin Le Mans (1. místo)
2003 ChampCar, 4. místo, Roockie of the Year, první test s formulí 1 pro tým Arrows
2004 ChampCar, 1. místo
2005 ChampCar, 1. místo, účast v Indy 500 (12. místo)
2006 ChampCar, 1. místo
2007 ChampCar, 1. místo, účast ve 24 hodin v Le Mans (2. místo), testy ve formuli 1 pro Scuderii Toro Rosso
2008 Scuderia Toro Rosso
Teprve pět let od svého prvního testu s monopostem formule 1 pro tým Arrows se Sébastien Bourdais dočkal závodní smlouvy. Debut v F1 si odbyl v sezóně 2008, když dostal důvěru po několika zkušebních testech z předchozího roku od týmu Scuderia Toro Rosso.
Jeho jezdecká kariéra začala již počátkem 90. let na motokárách, následoval postup přes formule Campus a Renault do francouzského šampionátu formule 3, jehož se stal v roce 1999 vítězem. Dalším logickým krokem byl postup ještě výše do formule 3000, kde potřeboval pouhé tři sezóny na absolutní prvenství. V tu chvíli se stal zajímavým subjektem pro týmy F1. K testům ho pozvaly Arrows a Renault, ale smouvu nezískal. Zklamaný proto odešel do zámoří, kde se upsal americkému seriálu ChampCar.
Hned v první sezóně byl vyhlášen nejlepším nováčkem ChampCar a od roku 2004 se stal čtyřikrát v řadě jejím šampiónem. Americké působení lze považovat za jeho nejúspěšnější sportovní období, nikdy ale nepřestal toužit po startu ve formuli 1. Příležitost dostal ve druhé polovině roku 2007, kdy podepsal smlouvu pro následující sezónu se Scuderií Toro Rosso. Malá italská stáj mu nemohla poskytnout takové zázemí, aby navázal na úspěchy z ChampCar, touha po kokpitu formule 1 však byla silnější než jistota amerického angažmá.
Bourdais je všestranným závodníkem a svůj talent úspěšně předvedl také při vytrvalostních závodech v Daytoně, Sebringu a zejména ve 24hodinovce v Le Mans. Slavného francouzského závodu se zúčastnil od roku 1999 už pětkrát a nejlépe dojel s Peugeotem v roce 2007 na druhé pozici. Kromě toho startoval v roce 2005 v závodě 500 mil Indy, v němž těsně před koncem figuroval na výborném 5. místě, než ho technické problémy odsunuly na konečnou 12. pozici.
Silné stránky: vysoká závodní inteligence, zkušenosti, velká motivace, příkladný charakter
Slabé stránky: v některých situacích příliš horkokrevný, zakořené návyky ze závodění v USA
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář