Jarno Trulli
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
KARIÉRA
1983 - 1995 Motokáry
1996 Formule 3, vítěz německého šampionátu v juniorském týmu Benettonu
1997 Premiéra ve formuli 1 v týmu Minardi-Hart, s nímž absolvoval až do GP Kanady celkem 7 závodů, po Panisově havárii nahradil francouzského jezdce v týmu Prost-Mugen, celkem 3 body a 15. místo v šampionátu
1998 Prost-Peugeot, celkem 1 bod a 15. místo v šampionátu
1999 Prost Peugeot, první umístění na stupních vítězů (druhý v GP Evropy na Nurburgringu), celkem 7 bodů a 11.místo v šampionátu
2000 Jordan-Mugen-Honda, celkem 6 bodů a 10. místo v šampionátu
2001 Jordan-Honda, celkem 12 bodů a 9. místo v šampionátu
2002 Renault, celkem 9 bodů a 8. místo v šampionátu
2003 Renault, celkem 33 bodů a 8. místo v šampionátu
2004 Renault (15 závodů), Toyota (2 závody), 1 vítězství, celkem 46 bodů a 6. místo v šampionátu
2005 Panasonic Toyota Racing, celkem 43 body a 7. místo v šampionátu
2006 Panasonic Toyota Racing, celkem 15 bodů a 12. místo v šampionátu
2007 Panasonic Toyota Racing, celkem 8 bodů a 13. místo v šampionátu
2008 Panasonic Toyota Racing
Jarno Trulli sbíral všechny tituly v motokárách, poté vyhrál německou F3 a v roce 1997 vstoupil do F1 pod patronací Flavia Briatoreho v týmu Minardi. Po havárii Oliviera Panise v Kanadě nahradil zraněného francouzského pilota v týmu Prost a po skončení sezóny s týmem podepsal již regulérní smlouvu. V následujících sezónách ho však trápily technické problémy a i vozy týmu Prost nebyly technicky na výši. Trulli přesto ukázal své možnosti a na Nürburgringu vybojoval druhé místo v závodě, který se konal za velmi obtížných podmínek, když v proměnlivém počasí dokázal řadu kol před cílem odrážet nápor zkušenějšího Barrichella.
V roce 2000 se Trulli těšil na podstatně kvalitnější vůz Jordan, ale provázely ho technické problémy a také smůla, několikrát kolidoval ne vlastní vinou. O roku 2001 se dá říci, že byl kopií roku 2000. Trulli měl rychlý, ale nespolehlivý vůz, na což mnohokrát doplatil.
V roce 2002 se Jarno Trulli stal po přestupu k Renaultu poprvé členem skutečně velkého týmu s přímou tovární podporou. V úvodu sezóny se trochu trápil, v jejím závěru ale opět potvrdil své kvality. Často je mu však vytýkáno, že výborné kvalifikace neumí přetavit v dobrý výsledek v závodu. V roce 2003 se stal jeho týmovým kolegou Fernando Alonso a Jarno Trulli v první společné sezoně zůstal v jeho stínu. O rok později měl skvělou první polovinu sezóny, která vyvrcholila premiérovým vítězstvím v Monaku. Jenže pak přišel nepochopitelný kolaps ve Francii, v domácím závodu Renaultu nevídaně nechal Barrichellovi v poslední zatáčce dokořán otevřené dveře a přišel o stupně vítězů. Jeho vztah s šéfem týmu Briatorem se rapidně zhoršil a úměrně tomu klesaly i výkony. Tři závody před koncem šampionátu se Trulli dohodnul s vedením závodního týmu Renault na předčasném ukončení smlouvy a zamířil k Toyotě, kde se upsal na další dva roky.
Zcela jistě to byl správný krok. Trulli je citlivý pilot, který potřebuje ve svém okolí cítit klid a důvěru, což mu Toyota dala. A zatímco jeho týmový kolega Ralf Schumacher se trápil, on svými výkony stáj příjemně překvapil. Třikrát byl na stupních vítězů, stál na pole position GP USA a v celkovém pořadí mistrovství světa skončil sedmý. V roce 2006 se mu stejně jako celému týmu nedařilo. Na stupně vítězů nenavázal a celý rok se trápil. Ještě horší to bylo v sezóně následující. Toyota skončila v poháru konstruktérů šestá jen se 13 mistrovskými body, z nichž 8 dovezl stáji Jarno Trulli a 5 přispěl do chudé sbírky Ralf Schumacher. Německý jezdec na konci roku od Toyoty odešel, ale Jarno Trulli setrval. Novým týmovým kolegou se mu stal Timo Glock, s nímž se pokusí naplnit představy vedení Toyoty o prvním vítězství v Grand Prix.
Silné stránky: velmi rychlý zejména v kvalifikaci,
Slabé stránky: v závodech nevyrovnaný, potřebuje perfektně nastavené auto
1983 - 1995 Motokáry
1996 Formule 3, vítěz německého šampionátu v juniorském týmu Benettonu
1997 Premiéra ve formuli 1 v týmu Minardi-Hart, s nímž absolvoval až do GP Kanady celkem 7 závodů, po Panisově havárii nahradil francouzského jezdce v týmu Prost-Mugen, celkem 3 body a 15. místo v šampionátu
1998 Prost-Peugeot, celkem 1 bod a 15. místo v šampionátu
1999 Prost Peugeot, první umístění na stupních vítězů (druhý v GP Evropy na Nurburgringu), celkem 7 bodů a 11.místo v šampionátu
2000 Jordan-Mugen-Honda, celkem 6 bodů a 10. místo v šampionátu
2001 Jordan-Honda, celkem 12 bodů a 9. místo v šampionátu
2002 Renault, celkem 9 bodů a 8. místo v šampionátu
2003 Renault, celkem 33 bodů a 8. místo v šampionátu
2004 Renault (15 závodů), Toyota (2 závody), 1 vítězství, celkem 46 bodů a 6. místo v šampionátu
2005 Panasonic Toyota Racing, celkem 43 body a 7. místo v šampionátu
2006 Panasonic Toyota Racing, celkem 15 bodů a 12. místo v šampionátu
2007 Panasonic Toyota Racing, celkem 8 bodů a 13. místo v šampionátu
2008 Panasonic Toyota Racing
Jarno Trulli sbíral všechny tituly v motokárách, poté vyhrál německou F3 a v roce 1997 vstoupil do F1 pod patronací Flavia Briatoreho v týmu Minardi. Po havárii Oliviera Panise v Kanadě nahradil zraněného francouzského pilota v týmu Prost a po skončení sezóny s týmem podepsal již regulérní smlouvu. V následujících sezónách ho však trápily technické problémy a i vozy týmu Prost nebyly technicky na výši. Trulli přesto ukázal své možnosti a na Nürburgringu vybojoval druhé místo v závodě, který se konal za velmi obtížných podmínek, když v proměnlivém počasí dokázal řadu kol před cílem odrážet nápor zkušenějšího Barrichella.
V roce 2000 se Trulli těšil na podstatně kvalitnější vůz Jordan, ale provázely ho technické problémy a také smůla, několikrát kolidoval ne vlastní vinou. O roku 2001 se dá říci, že byl kopií roku 2000. Trulli měl rychlý, ale nespolehlivý vůz, na což mnohokrát doplatil.
V roce 2002 se Jarno Trulli stal po přestupu k Renaultu poprvé členem skutečně velkého týmu s přímou tovární podporou. V úvodu sezóny se trochu trápil, v jejím závěru ale opět potvrdil své kvality. Často je mu však vytýkáno, že výborné kvalifikace neumí přetavit v dobrý výsledek v závodu. V roce 2003 se stal jeho týmovým kolegou Fernando Alonso a Jarno Trulli v první společné sezoně zůstal v jeho stínu. O rok později měl skvělou první polovinu sezóny, která vyvrcholila premiérovým vítězstvím v Monaku. Jenže pak přišel nepochopitelný kolaps ve Francii, v domácím závodu Renaultu nevídaně nechal Barrichellovi v poslední zatáčce dokořán otevřené dveře a přišel o stupně vítězů. Jeho vztah s šéfem týmu Briatorem se rapidně zhoršil a úměrně tomu klesaly i výkony. Tři závody před koncem šampionátu se Trulli dohodnul s vedením závodního týmu Renault na předčasném ukončení smlouvy a zamířil k Toyotě, kde se upsal na další dva roky.
Zcela jistě to byl správný krok. Trulli je citlivý pilot, který potřebuje ve svém okolí cítit klid a důvěru, což mu Toyota dala. A zatímco jeho týmový kolega Ralf Schumacher se trápil, on svými výkony stáj příjemně překvapil. Třikrát byl na stupních vítězů, stál na pole position GP USA a v celkovém pořadí mistrovství světa skončil sedmý. V roce 2006 se mu stejně jako celému týmu nedařilo. Na stupně vítězů nenavázal a celý rok se trápil. Ještě horší to bylo v sezóně následující. Toyota skončila v poháru konstruktérů šestá jen se 13 mistrovskými body, z nichž 8 dovezl stáji Jarno Trulli a 5 přispěl do chudé sbírky Ralf Schumacher. Německý jezdec na konci roku od Toyoty odešel, ale Jarno Trulli setrval. Novým týmovým kolegou se mu stal Timo Glock, s nímž se pokusí naplnit představy vedení Toyoty o prvním vítězství v Grand Prix.
Silné stránky: velmi rychlý zejména v kvalifikaci,
Slabé stránky: v závodech nevyrovnaný, potřebuje perfektně nastavené auto
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář